Vaken eller inte vaken det är frågan

Jag vaknar med ett ryck! Någotning är annorlunda, jag vet det även fast jag ännu inte öppnat ögonen. Jag känner det.
En känsla av hem. Likt en nyvaken bebis öppnar jag ögonen och blickar ut över rummet. Det är sig likt. Inte mycket har förändrats sedan jag flyttade för 7 månader sedan. En ensam klädhängare står borta i ena hörnet av rummet med en svart sportjacka hängandes på den lägsta kroken. Datorn, den stationära och på sin tid moderna, har nu några år på nacken och är inte längre lika arbetsvillig. Allt är bekant och står på samma plats som jag lämnade det på. 
Tröttheten kommer plötsligt tillbaka och jag skulle nog kunna sova ett par minuter till. Jag intar favorit positionen liggandes på mage med ansiktet vänt åt vänster och med händerna korsade under kudden. Precis när jag ska stänga ögonen och börja mitt försök att somna om fastnar min blick på något jag inte tidigare sett. Inte på många år! I springan bakom draperit i bokhyllan ligger den. Bamse i Trollskogen, på VHS. Jag skiner upp och tänker för mig själv, "vilken klass film", innan jag åter sluter ögonen och slumrar in med Bamse och hans vänner på näthinnan.


Kommentarer
Postat av: Karin

Va mysigt det låter vännen. Nu sitter jag här med ett stort leende på läpparna och längtar mer än nånsin efter vårt älskade Arvika. Tack <3

2009-04-06 @ 10:54:58
URL: http://saudade.blogg.se/
Postat av: Karin

Det förstår jag :) Jag kommer faktiskt hem på onsdag kväll, men vi åker till fjällen på torsdag förmiddag och kommer hem söndag eftermiddag. Sen åker jag tillbaks till Uppsala på måndag morgon för jag har tenta på tisdag, så det blir tyvärr inte många timmar i Arvika :/ Du ska inte va hemma i sommar eller?

2009-04-06 @ 21:18:27
URL: http://saudade.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0